miércoles, octubre 18, 2006

RAÇA


Si africà hagués nascut
i africans foren mos pares
n'estaria ell orgullós ara.
Si de moro,gitano o jueuell jo descendis
i de Marroc o Israeljo ell fos
n'estaria doncs orgullós
Si negra o groga fos ma pell
i guineà o xinés fos ell
orgullós em sentiria ell.
Més a altre indret sóc nascut
illencs eren mos avis i mos paresi
tinc al català per llengua mare.
Pertany ma terra al continent europeu
i blanc es del meu cos la pell.
I de tot això senyores i senyors-
a qui tant preocupa el racismei la fòbia al extrangerisme -
en sento un plaer més gran i major.
No l'he triada la familia on vaig nèixer
ni tampoc el parlar que m'han ensenyat.
Qui menysprea la seva ancestral identat
es menysprea a un. mateix
Prometem fermament:
Nostra terra,nostra llengua i nostra gent.

No hay comentarios: